top of page

כיצד תדעו לקבל החלטה נכונה בתחום הלימודים, בתחום המקצועי ובחיים האישיים בכלל?

כאשר אנחנו עומדים בפני החלטה חשובה, אנחנו נתקלים במספר גורמים המקשים עלינו בבחירת ובקבלת ההחלטה הנכונה. עולים בנו תחושות ורגשות פנימיים כמו: חוסר ודאות, חשש משינוי, פחד מכישלון, דאגה מהמצב הכלכלי ועוד.

כדי להימנע מהתחושות האלו ומההתמודדות של אי הוודאות נוצר בנו הרצון "להעלים" את ההרגשה הזאת ואנחנו מוכנים לעשות הכול כדי להיחלץ מהלחץ והפחד. יוצא מצב כי לעיתים אנשים בוחרים בכיוון שלא נכון להם ו/או במקצוע שאינו מתאים להם, בין אם זה לבד, בין אם לתת להורים להחליט עבורם, או ללכת בדרך שהחברים שלהם הולכים או לתת לאבחון מקצועי לקבוע בשבילם מה ללמוד.

סיטואציה נוספת שנגרמת עקב אי - הוודאות היא קיפאון. מצב זה של קיפאון עלול לייצר חרדה ודיכאון, לצד פגיעה בדימוי העצמי. ההתמודדות במצבים אלו מתבטאת בהתעלמות מהמצב על ידי הדחקה, כמו לדוגמא - תופעת המפגשים החברתיים סביב אלכוהול וסמים, המאפשרת רגיעה, אם כי מדובר ברגיעה זמנית בלבד כאשר לאחריה התחושות מלוות בעצב, אי שקט, שינויים במצב הרוח, לחץ וחרדה.

הדרך ליצור מצב של ודאות היא לקבל אחריות ולהתחייב לפעולה כלשהי. פעולה אחראית מתחילה במשאלה וברצון.

הרצון קשור לחופש פעולה המקפל בתוכו נחישות ומחויבות כמו "אני אעשה זאת", הבעת רצון לעשייה. הרצון הוא כוח מניע והאדם הוא האחראי הבלעדי למה שקורה בחייו וכתוצאה מכך הוא האחראי היחיד לשינויים שיחולו בעולמו.

רולו מיי, בספרו מסביר שמשאלה קודמת לרצון. משאלה היא יותר מסתם מחשבה, יש בה רגש וסוג של כוח. יש בה אחריות ומחויבות. היא התחלת תהליך של מה תרצו שיהיה בעתיד. זוהי יכולת להגיע אל תוככם ולהעסיק את עצמכם בשאיפה לשנות את העתיד שלכם.

כדי להפוך משאלה למציאות יש להבהיר לעצמכם:

  1. מה אתם רוצים באמת לעשות.

  2. להציב את החלטתכם כמטרה ממוקדת

  3. להיות בטוחים שתשיגו אותה.

מתי נוצר הקושי להחלטה?

כאשר יש לפניך מספר אפשרויות ועליך לבחור ולהחליט רק על אחת ולוותר על השאר. אתה נמצא בצומת דרכים ולא יודע לאיזה כיוון לפנות.

ההחלטה היא בידכם, האם אתם באמת רוצים ומוכנים לוותר?

באימון אישי לקריירה, תוכלו להבין את המצב בו אתם נמצאים, להתחבר אל רגשותיכם, תהיו מודעים לאפשרויות והיכולות הטמונות בכם שטרם מוצו, תמצאו את התבונה לוותר כמה שפחות ולקדם אתכם בקבלת החלטה המתאימה והנכונה ביותר עבורכם.


מאמרים אחרונים
bottom of page