top of page

הסבה מקצועית

הסבה מקצועית מטרתה לשפר את חיי האדם וההחלטה ליישמה מצריכה בחינה מוקדמת על כל היבטיה של הסוגיה.

מחשבות על הסבה מקצועית הן חלק מתהליך אצל אנשים הנמצאים בצמתים במהלך החיים. הם שקועים בהרהורים ועסוקים בשאלות האם הם ממצים את יכולתם או האם הם נהנים מעבודתם? עד כמה הם יכולים להתקדם מקצועית וכלכלית בעבודתם הנוכחית? והאם מקומם מובטח ? כמו כן הם תוהים כיצד מיישמים או האם כדאי? חוששים מהלא נודע? איפה מתחילים?

תהליך ההסבה המקצועית מתאים למגוון רחב של אנשים:

  • אנשים שמחפשים קידום, גיוון, פיטורין או בפרישה.

  • מעבר מקריירת שכיר לעצמאי, שותפות.

  • איזון בין קריירה למשפחה.

  • הגשמה עצמית.

  • בחירה והכוונה מקצועית.

  • גיל פרישה, הצעד הבא.

גם אם השינויים נעשים מאותו עולם התוכן של אותו אדם הם כרוכים בהשקעת משאבים של זמן, כסף וויתורים. בראש ובראשונה ישנה ההשקעה המנטאלית והיא תיתן חירות למסוגלות ולעשייה שלנו, שהרי כל אדם הרוצה להצליח, יודע שהכוח טמון אצלו והוא זה שיכול למלא את חייו בשמחה ויצירה, להגשים את חלומו ולחיות את החיים שהוא בוחר לאהוב...

יש להתייחס למספר נקודות לפני שמחליטים על הסבה מקצועית:

  • בירור מעמיק, מה הסיבה שהביאה אותך לעשות הסבה מקצועית.

  • האם זה הזמן המתאים לביצוע ההסבה המקצועית?

  • אילו משאבים תוכל להפעיל כדי לעשות את השינוי?

  • לבדוק ולאסוף מידע לגבי התחום החדש שבחרת לעסוק בו במתן תשובות לשאלות: מה נדרש? האם מתאים לך סגנון העבודה בתחום זה? האם זה מאפשר לך התפתחות במגוון של תפקידים?

לעתים הסבה מקצועית כרוכה בשינוי מסלול ויציאה לדרך חדשה, המהווה התחלה לא מוכרת, לפעמים מהתחתית ודורשת השקעה מבראשית, כמו לדוגמא לימודים. חשוב להבין שלהתחיל מהתחתית אין זה אומר שהפסדתם! המסע שלכם מתחיל קדימה וימשיך בעלייה מתמדת.

התכנון וקבלת ההחלטות להסבה המקצועית, יהיו מבוססים על האיזון וההתאמה בין מה שמתאים לך לבין המקצועות המוצעים בשוק והקריטריונים החברתיים המקובלים להצלחה.

לאחר הערכה אובייקטיבית ככל האפשר לאותם מיומנויות שרכשת, הכישורים והיכולות שלך, נבדוק מהם תחומי העניין, מה רמת ההשכלה הנדרשת לאותו תחום.

בתהליך אנו מגדירים בצורה ברורה ומדויקת תוצאה עתידית, ממנה נגזרים היעדים שלך כבר היום, ואתה כבר מתחיל לפעול למען המטרה שרוצים להשיג. האימון מכוון מטרה וממוקד תוצאה. התכלית היא לסייע לך במציאת ובחירת המקצוע המתאים לך.

התהליך כולל הכנה לראיון עבודה וכתיבת קורות חיים.

הגרפולוגיה מסייעת למי שעומד לעשות הסבה מקצועית. בניתוח גרפולוגי של כתב היד, ניתן ללמוד על אופיו של האדם בצורה יעילה מדויקת ומהירה. ניתן לחשוף כישורים, מיומנויות, תכונות וחזקות וללמוד כיצד לשפר ולקדם תכונות אלו באישיותך כדי לפרוץ גבולות. ללמוד מהניסיון שרכשת, מה משפיע על התפקוד שלך, או מה בולם את ההתקדמות שלך.

הייעוץ והאבחון הגרפולוגי מאפשרים לך להתבונן פנימה ולגלות את המטרות שלך מול המציאות. לכן אימון משולב גרפולוגיה הוא הבסיס הטוב ביותר לפני ההחלטה בהסבה מקצועית.


מאמרים אחרונים
bottom of page